Om mig

Miranda Eklund heter jag och jag är 16 år.
Jag går första året i Närpes gymnasium och trivs riktigt bra.
Jag älskar att fantisera, om min framtid, och om saker jag vill åstadkomma i mitt liv.
 


2010 fick jag min första systemkamera, och även om jag hade fotograferat mycket med en liten röd sak före så var det ett stort steg för mig. Ni kan säkert förstå en fjortonårings lycka när denna öppnar paketet med kameran som jag ännu inte har några planer på att byta ut. Vi fungerar bra tillsammans, min Nikon och jag, och det är huvudsaken.

I år (2013) bestämde jag mig för att ägna mer tid åt ett av mina stora intressen - fotografering - och blev därför egenföretagare. Jag ville prova på något nytt och arbeta med det jag tycker att mitt inre mår bra av - lite kreativitet och lite fantasi. Min största drivkraft var känslan av att jag höll på att tappa bort allt det jag varit bra på, kanske till och med mig själv, när jag aldrig tog mig tid att arbeta med mina styrkor eller ge mig själv min behövliga skapartid.
 
Jag fotograferar porträtt utomhus, av alla olika valörer som kan tänkas finnas. Människor är min stora passion, och utmaningen att få folk att se naturliga och avslappnade ut i ett fotografi. Dock ställer jag upp på mycket, eftersom jag vill utvecklas och ställas inför nya utmaningar.

Undrar ni något eller om något lämnat oklart är det att höra av sig, jag hjälper gärna till på alla sätt jag kan!


Kommentarer

Kontakta mig:

Namn:

E-mailadress:


Meddelande: (skriv gärna din telefonnummer)

Trackback